Bacardi Martini

Vieze werkplekken stelt niemand op prijs. Zo ook de medewerkers van Bacardi Martini in Gouda niet. Daarom koos de leverancier van premium en super premium gedistilleerde dranken voor specialistische reiniging van de bijna 90 werkplekken in Gouda. Hier zijn ze zo tevreden over dat de overeenkomst voor de reiniging met THP met weer een jaar is verlengd. Want de werknemers stellen de reiniging zeer op prijs!

Bij Bacardi maken ze gebruik van flexplekken. En aangezien flexplekken vaker en door meerdere medewerkers gebruikt worden, zijn ze meestal viezer. Dit zag facilitair manager Anke Hamerslag ook. Daarom dacht ze al voorzichtig na over de eventuele reiniging van de werkplekapparatuur. Toen ze via het vaste schoonmaakbedrijf met THP in contact kwamen, was de interesse gewekt.

Werkplek laten controleren

De facilitair manager was wel benieuwd wat THP voor haar organisatie kon betekenen en liet een proefreiniging uitvoeren. Anke Hamerslag: “Ik was benieuwd hoe vies mijn eigen werkplek is. Daarnaast was het een mooie manier om te zien hoe THP te werk gaat. Uit de check bleek dat mijn toetsenbord behoorlijk vies was. Ze hebben het toen direct gereinigd. Ik wist genoeg: het is belangrijk dat de toetsenborden en de rest van de computerapparatuur schoongemaakt wordt.”

Happy collega’s

Snel hierna werd de handtekening onder een éénjarige overeenkomst gezet. De eerste reiniging kon beginnen. Anke Hamerslag: “Er is nu al twee keer gereinigd en mijn collega’s zijn er blij mee zijn. Het is niet zo dat ze iedere dag zeggen dat het toetsenborden zo schoon is. Wel kreeg ik enthousiaste reacties in de mail toen ik de komst van THP aankondigde. Mensen vinden het fijn dat er aandacht is voor hun werkplek. Soms eet ik stiekem achter de computer een koekje als tussendoortje. Ik kan me goed voorstellen dat er dan wel eens een kruimel tussen de toetsen verdwijnt.”

Beleving

THP reinigt overdag als er gewoon op kantoor gewerkt wordt. Anke Hamerslag: “Dat is voor ons geen probleem. De medewerkers van THP werken rustig en de tijd dat een werkplek niet beschikbaar is valt reuze mee. Wij vinden het belangrijk dat de werkplek schoon is en opgeruimd oogt. Contact met de mensen die komen schoonmaken helpt daar zeker bij. We zien de reguliere schoonmaak aan het begin en einde van de werkdag. Een schone werkplek en omgeving valt en staat met de beleving van de werknemers daarbij.”

Toen we op het punt van verlenging stonden, was de keuze niet moeilijk. We zijn tevreden zoals het gaat en willen dat graag continueren. De verlenging was dus zo geregeld!
Project delen: